El Port de Barcelona fa un salt en l’electrificació del moll adossat.
La futura terminal de creuers d’MSC al Port de Barcelona marcarà un abans i un després amb la introducció del primer sistema Onshore Power Supply (OPS) per a creuers. Aquesta innovadora instal·lació, que es connectarà a la xarxa de mitja tensió implementada pel projecte Nexigen, permetrà subministrar electricitat als creuers, permetent-los aturar els motors i reduir les emissions mentre estan amarrats. El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha iniciat el procés de licitació per aquest projecte amb un pressupost de 14.5 milions d’euros.
Simultàniament, s’ha adjudicat la connexió entre els molls de l’Energia i Adossat, vital per subministrar electricitat als OPS del moll Adossat. Aquesta connexió ha estat atorgada a la UTE de Naviera Dedalus i Catalana de Perforacions, amb un pressupost de 14.95 milions d’euros i un termini d’execució de 28 mesos. La connexió, que creuarà el canal de navegació amb una longitud de 700 metres i una profunditat de 32 metres sota el nivell del mar, no només facilitarà la connexió dels OPS a la xarxa de mitja tensió, sinó que també ampliarà la xarxa de serveis generals del moll Adossat.
La licitació de l’OPS per a la terminal d’MSC preveu la redacció del projecte, construcció, posada en marxa, manteniment i operativa durant els primers dos anys de funcionament. Amb aquest format de “clau en mà”, es busca agilitzar el procés, i es preveu que l’OPS estigui operatiu en dos anys, amb el subministrament elèctric als creuers programat per al 2026, segons les projeccions del projecte Nexigen.
Així, el Port de Barcelona està a punt de liderar la transició cap a una infraestructura portuària més sostenible i eficient des del punt de vista ambiental, amb la introducció d’aquestes noves tecnologies que contribuiran a reduir les emissions contaminants dels creuers.
Altres articles d’interès: La UE renova les normes d’aigües residuals urbanes per protegir més el medi