Medi
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
Revista de Badalona
Cap resultat
Veure tots els resultats

Europa acorda les normatives anticontaminació pels vehicles de motor

perRedacció
28 de desembre de 2023
a Mobilitat
0 0
0
Normes Europa contaminació carretera
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

El Parlament Europeu i el Consell d’Europa han arribat a un acord sobre la normativa que establirà els estàndards de reducció d’emissions contaminants procedents del transport per carretera, coneguda com a Euro 7.

Malgrat la sol·licitud inicial de la Comissió Europea d’aplicar les noves mesures el 2025, finalment entraran en vigor a partir del 2026, en línia amb les peticions de la indústria. La reforma s’aplicarà als cotxes i camionetes trenta mesos després de la seva entrada en vigor, a partir del 2026, mentre que en el cas de busos, camions i remolcs, la implementació serà quaranta-vuit mesos després, a partir del 2028.

De manera excepcional, l’acord permet als vehicles construïts per petits fabricants retardar la implementació de la normativa fins a l’1 de juliol del 2030 per a cotxes i furgonetes, i fins a l’1 de juliol del 2031 per a autobusos i camions.

Ara, l’acord polític necessita l’aprovació formal del Parlament Europeu i del Consell en els pròxims mesos per ser adoptat formalment com a norma. La revisió acordada per la UE per acompanyar la indústria cap al cotxe “net” el 2035 manté els límits d’emissions per tub d’escapament establerts en la norma anterior, l’Euro 6, però incorpora canvis en la regulació dels límits de partícules emeses per frens i pneumàtics.

Els límits d’emissions de partícules de frens (PM10) establerts en l’acord són de 3 mg/km per als vehicles elèctrics, 7 mg/km per a la majoria dels motors de combustió interna, incloent-hi híbrids-elèctrics i de pila de combustible, i 11 mg/km per a furgonetes amb motor de combustió interna.

Pel que fa a les emissions del tub d’escapament per camions i autobusos, s’estableixen límits més estrictes, amb un límit d’òxid de nitrogen de 200 mg/kWh per a emissions mesurades en laboratori i 260 mg/kWh en condicions reals de conducció.

El text final inclou requisits mínims de rendiment per a la durabilitat de la bateria en cotxes elèctrics i híbrids, amb un 80% fins a cinc anys o 100.000 km, i un 72% fins a vuit anys o 160.000 km. En el cas de furgonetes, els percentatges són del 75% fins a cinc anys o 100.000 km i del 67% fins a vuit anys o 160.000 km.

L’acord preveu la creació d’un passaport per a cada vehicle que indiqui les característiques mediambientals a la matriculació, i els fabricants estan obligats a dissenyar els vehicles de manera que no es pugui manipular el control d’emissions.

Tags: AutopistacarreteracontaminacióEuro 7europanormativaUEvehicles a motor
ADVERTISEMENT

Relacionat Articles

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims
Economia

El Govern proposa augmentar l’impost al Dièsel més de 9 Cèntims

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims El Govern ha presentat una proposta que preveu...

perRedacció
31 d'octubre de 2024
L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides
Mobilitat

L’AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides

L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el seu projecte...

perRedacció
30 d'octubre de 2024
Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic
Mobilitat

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic La petició d'un abonament únic de transport públic...

perRedacció
30 de setembre de 2024
Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament
Cotxes elèctrics

Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament

Crisi del cotxe elèctric a Europa: el tancament de dos fabricants i la competència xinesa posen el sector en...

perRedacció
27 de setembre de 2024
Següent Publicació
Plaques solars depuradora Blanes

La depuradora de Blanes incorpora energia solar per ser autosuficient

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Medi

© 2021 Medi.cat - Powered by Dringa.

  • Qui Som
  • Socis Protectors
  • redaccio@medi.cat
  • publicitat@medi.cat
  • Donacions
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies
  • Contacte

Subscriu-te al nostre Newsletter

    He llegit i accepto la Política de Privacitat

    Cap resultat
    Veure tots els resultats
    • Energia verda
    • Construcció
    • Mobilitat
    • Meteo
    • Menjar sa
    • Medi blau
    • Ecopolítica
    • Aigua
    • Economia
    • Turisme i Natura
    • Contingut de marca
    • MediTV

    © 2023 Medi.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In