L’Eurofulla és el logotip ecològic de la UE, ofereix una identitat visual coherent als productes ecològics de la Unió Europea. Facilita que els consumidors identifiquin els productes ecològics i que els agricultors puguin comercialitzar-los en tots els països de la UE.
La Eurofulla és el logo que otorga la certificació europea als productes d’alimentació i dietètics ecològics. Per a aconseguir aquest certificat, el producte ha de complir la normativa europea en la matèria: Reglament europeu (CE) N°834/2007 i els seus reglaments d’aplicació (CE) N°889/2008, (CE) N°1235/2008 i (CE) Núm. 125/2013.
Des de l’1 de Juliol del 2010, l’ús de la Eurofulla és obligatori en tots els països membres de la UE per als productes produïts i envasats a la UE que vulguin posar en el seu etiquetatge Ecològic, Eco, Bio, Orgànic… Els aliments importats poden posar-los o no de manera voluntària.
Quan el consumidor veu la Eurofulla en un producte ha de saber que:
- El 95% dels ingredients d’un producte processat són ecològics.
- No es permet l’ús de OMG (organismes modificats genèticament) per al cultiu agrícola ni productes obtinguts per OMG per a alimentació animal.
- Control de pesticides, fertilitzants… en agricultura i de pinsos, medicaments… en la ramaderia.
- Respecte al benestar animal i a la biodiversitat.
- Els aliments amb la Eurofulla són sotmesos a inspecció i controls assegurant la seva traçabilitat.
Altres articles d’interès: Beneficis i contradiccions de l’Àloe Vera