Tendencies positives emergents en el mercat ecològic europeu després de les turbulències geopolítiques.
Les conseqüències adverses de les commocions geopolítiques i la crisi del cost de la vida en els mercats ecològics europeus semblen estar mitigant-se, donant pas a senyals esperançadors de recuperació. La presentació de l’Estratègia Ecològica 2030 d’Alemanya pel ministre d’Alimentació i Agricultura, Cem Özdemir, compromet formalment el país a aconseguir un 30% d’agricultura ecològica el 2030, un moviment que pot influir en tota Europa.
L’expert ecològic danès Paul Holmbeck destaca que l’impuls polític i de mercat a Alemanya pot ser una “nova locomotora” per a tot el sector ecològic europeu. Malgrat una modesta recuperació en comparació amb els valors previs a la pandèmia, diverses regions europees mostren senyals de creixement. Dinamarca s’encamina cap a una quota del 16%, França experimenta un repunt amb cadenes com Biocoop i Alemanya veu un augment en les vendes de productes ecològics.
Els grans retailers també estan invertint en productes ecològics, amb Lidl i Aldi Süd liderant l’expansió. A Espanya, nous operadors i iniciatives minoristes, com la col·laboració entre NaturaSì i Bioconsum, impulsen el mercat. En l’e-commerce, Naturitas, amb una facturació superior als 80 milions d’euros i distribució en 20 països, és un actor destacat.
La Soil Association del Regne Unit anuncia un “moment de reinici,” plantejant la necessitat d’expandir l’agricultura ecològica per a tots. A mesura que s’escolten més arguments a favor de pràctiques agrícoles i alimentàries sostenibles, l’agricultura ecològica guanya acceptació pel seu impacte positiu en el clima, la biodiversitat, i la salut.
Altres articles d’interès: Alimentació ecològica a l’ALIMENTARIA 2024 a Barcelona