Medi
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
Revista de Badalona
Cap resultat
Veure tots els resultats

S’ha acabat carregar els cotxes elèctrics

perRedacció
22 de març de 2024
a Cotxes elèctrics, Mobilitat
0 0
0
S'ha acabat carregar els cotxes elèctrics

S'ha acabat carregar els cotxes elèctrics

ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

Adèu a carregar els cotxes per sempre: la bateria de diamant que dura 28 000 anys i té un preu incalculable. Podria ser la fi de les càrregues dels cotxes elèctricsn amb l’arribada d’una bateria de diamant que dura 28.000 anys i té un preu incalculable. El mercat de les bateries està donant molt de què parlar en l’últim temps degut a la demanda. Un cas cridaner va ser el de la bateria vegetal que produeixen els boscos. No obstant això, aquesta nova bateria supera tot el que hàgim vist.

Aquesta bateria de diamant és una fita en la indústria. La bateria de diamant de la qual parlem està feta a base de deixalles nuclears i promet una durada de 28.000 anys. És una proposta de la start-up californiana Nano Diamond Battery (NDB), que ja compta amb un prototip anomenat “Diamond Nuclear Voltaic”.

En el cas dels vehicles elèctrics, les nanobaterías de NBD asseguren una autonomia de 90 anys. La nova bateria de NDB rep la seva energia d’isòtops radioactius reciclats que prové de deixalles nuclears, com el cas del grafit radioactiu.

 

 

Cada unitat té un sol diamant cristal·lí que absorbeix l’energia dels isòtops. Com tenen una vida útil de diversos milers d’anys, els seus creadors garanteixen que continuaran emetent energia i la bateria mai haurà de ser recarregada.

L’eficiència conducció tèrmica dels diamants microscòpics actua per a allunyar la calor dels isòtops radioactius tan aviat que es produeix electricitat. La capa de diamant policristalino que actua com a cobertura de la bateria conté radiació dins.

El seu material és més dur, fins a 12 vegades més resistent que l’acer inoxidable. Segons explica la companyia californiana, la peça és “completament segura” per als éssers humans, pel fet que el diamant radioactiu es troba embolicat en múltiples revestiments de diamants sintètics “extremadament duradors”.

Els diamants sintètics actuen com a capa protectora a prova de manipulacions per a evitar fugides. D’altra banda, NDB certifica que els nivells de radiació d’una cel·la són menors que els emesos pel cos humà, realitzant el seu ús segur en telèfons intel·ligents o portàtils.

Quant a aplicacions, aquesta bateria podria tenir un prometedor futur en la indústria aeroespacial, però també en l’automotriu electrònica de consum o tecnologia mèdica (marcapassos, audiòfons).

Ara com ara, la signatura ven la bateria a socis comercials, entre els quals s’inclouen agències espacials per a les missions de llarga durada. Tampoc s’han donat detalls sobre el preu d’aquesta increïble font d’energia, ja que, en l’actualitat, està en fase de desenvolupament, per la qual cosa resulta incalculable.

 

 

Altres articles d’interès: El primer tren solar de la història 100 000M $

 

Tags: bateria de diamantbateriescotxes elèctricsmobilitatmobilitat sostenibleNBD
ADVERTISEMENT

Relacionat Articles

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims
Economia

El Govern proposa augmentar l’impost al Dièsel més de 9 Cèntims

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims El Govern ha presentat una proposta que preveu...

perRedacció
31 d'octubre de 2024
L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides
Mobilitat

L’AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides

L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el seu projecte...

perRedacció
30 d'octubre de 2024
Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic
Mobilitat

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic La petició d'un abonament únic de transport públic...

perRedacció
30 de setembre de 2024
Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament
Cotxes elèctrics

Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament

Crisi del cotxe elèctric a Europa: el tancament de dos fabricants i la competència xinesa posen el sector en...

perRedacció
27 de setembre de 2024
Següent Publicació
Montjuïc s'inclou en el Porta a Porta de Girona

Montjuïc s'inclou en el Porta a Porta de Girona

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Medi

© 2021 Medi.cat - Powered by Dringa.

  • Qui Som
  • Socis Protectors
  • redaccio@medi.cat
  • publicitat@medi.cat
  • Donacions
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies
  • Contacte

Subscriu-te al nostre Newsletter

    He llegit i accepto la Política de Privacitat

    Cap resultat
    Veure tots els resultats
    • Energia verda
    • Construcció
    • Mobilitat
    • Meteo
    • Menjar sa
    • Medi blau
    • Ecopolítica
    • Aigua
    • Economia
    • Turisme i Natura
    • Contingut de marca
    • MediTV

    © 2023 Medi.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In