Medi
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
Revista de Badalona
Cap resultat
Veure tots els resultats

Utilitzen pinyols d’oliva com a combustible per avions

Laia SalaperLaia Sala
13 de novembre de 2023
a Energia verda, Mobilitat
0 0
0
avió biocombustible
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

La companyia Cepsa ha presentat recentment a la seva terminal sevillana una iniciativa que es durà a terme en els vols de sis aerolínies, les quals comptaran amb un 4,5% de Combustible Sostenible d’Aviació (SAF) als seus dipòsits, superant l’objectiu del 2% que estableix la Unió Europea per al 2025.
Tobi Pardo, director d’Aviació i Asfalts de Cepsa, en declaracions a EFE, ha assenyalat que, a més de pinyes d’oliva, per elaborar aquest biocombustible s’utilitzen “olis usats i altres residus” i ha afegit que estan explorant nous materials, com ara fustes podrides i, “en general, qualsevol residu”.
Carlos Barrasa, director comercial i d’energies netes de Cepsa, ha explicat que aquesta iniciativa tindrà “un paper important en la transició ecològica” i ha subratllat que és “una oportunitat per il·lustrar el que representen aquests nous combustibles, que generen riquesa a la societat”.
Cepsa ha revelat que la mobilització de tota la biomassa disponible a Andalusia podria representar fins al 10% de la demanda actual.
La companyia produeix aquest biocombustible al seu Parc Energètic La Rábida (Huelva), usant pinyols d’oliva i altres residus vegetals del sector olivarer a Espanya. Aquest subministrament estarà a càrrec d’Exolum, una empresa espanyola especialitzada en el tractament i emmagatzematge de productes petrolífers.
Tobi Pardo, en les seves declaracions a EFE, va assenyalar que el cost actual per metre cúbic continua sent “dues o tres vegades més car” que el combustible d’aviació convencional (JET) fet servir en avions. No obstant això, va assegurar que el cost es reduirà una vegada que la producció en sèrie estigui en marxa.
Carlos Barrasa va destacar que Cepsa planeja produir 2,5 milions de tones de biocombustible a la seva planta a Huelva, de les quals “800.000 tones seran específicament de combustible sostenible per a l’aviació”.
En aquest pilot, se subministrarà biocombustible a les aerolínies participants per cobrir al voltant de 400.000 quilòmetres, estimant unes 400 a 500 hores de vol.

Tags: avióbiocombustiblecepsaenergia verdamedimobilitatsostenibilitat
ADVERTISEMENT

Relacionat Articles

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims
Economia

El Govern proposa augmentar l’impost al Dièsel més de 9 Cèntims

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims El Govern ha presentat una proposta que preveu...

perRedacció
31 d'octubre de 2024
L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides
Mobilitat

L’AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides

L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el seu projecte...

perRedacció
30 d'octubre de 2024
Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic
Mobilitat

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic La petició d'un abonament únic de transport públic...

perRedacció
30 de setembre de 2024
Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament
Cotxes elèctrics

Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament

Crisi del cotxe elèctric a Europa: el tancament de dos fabricants i la competència xinesa posen el sector en...

perRedacció
27 de setembre de 2024
Següent Publicació
Zones de Baixes Emissions

Plans d'acció de mobilitat i impuls de les ZBE en el 3r Congrés de la qualitat de l’aire

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Medi

© 2021 Medi.cat - Powered by Dringa.

  • Qui Som
  • Socis Protectors
  • redaccio@medi.cat
  • publicitat@medi.cat
  • Donacions
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies
  • Contacte

Subscriu-te al nostre Newsletter

    He llegit i accepto la Política de Privacitat

    Cap resultat
    Veure tots els resultats
    • Energia verda
    • Construcció
    • Mobilitat
    • Meteo
    • Menjar sa
    • Medi blau
    • Ecopolítica
    • Aigua
    • Economia
    • Turisme i Natura
    • Contingut de marca
    • MediTV

    © 2023 Medi.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In