Medi
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
  • Energia verda
  • Construcció
  • Mobilitat
  • Meteo
  • Menjar sa
  • Medi blau
  • Ecopolítica
  • Aigua
  • Economia
  • Turisme i Natura
  • Contingut de marca
  • MediTV
Revista de Badalona
Cap resultat
Veure tots els resultats

Els cotxes elèctrics xinesos són un ‘mal de cap’ per a la Unió Europea

perRedacció
10 de juny de 2024
a Cotxes elèctrics, Mobilitat
0 0
0
Els cotxes elèctrics xinesos són un ‘mal de cap’ per a la Unió Europea

Els cotxes elèctrics xinesos són un ‘mal de cap’ per a la Unió Europea

ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

Els cotxes elèctrics xinesos són un ‘mal de cap’ per a la Unió Europea

La Comissió Europea conclourà el mes vinent de juliol la seva recerca sobre les ajudes públiques de les quals s’han beneficiat els exportadors de cotxes elèctrics xinesos a la UE. La possible imposició de drets de duana punitius és un tema molt debatut en la Unió.

Per què probablement no serà suficient per a frenar la creixent ona d’exportacions de cotxes elèctrics xinesos, bàsicament perquè els gegants del sector del país asiàtic estan invertint massivament en la cadena de valor d’aquesta mena de vehicles, en el continent europeu.

Després de l’ona japonesa en els anys 1980 i l’ona sud-coreana a la fi dels anys 1990, aquesta tercera ona asiàtica resulta preocupant per als experts. Ja que depèn del poder industrial xinès, de la connivència entre l’Estat i les empreses i d’un avanç tecnològic i innovador molt accelerat.

 

 

El mercat europeu sempre ha estat l’objectiu preferit de la indústria automobilística asiàtica. Però aquesta vegada les coses són diferents, perquè el seu avanç es basa en un nou sector tecnològic, com és el dels cotxes elèctrics xinesos.

No oblidem que la mobilitat elèctrica arriba tard a Europa i els cotxes elèctrics xinesos podrien crear una dependència del país asiàtic. No en va, els EUA han donat recentment un dur cop aquest tipus d’exportacions, gravant l’entrada de cotxes elèctrics xinesos amb un 100% d’impostos.

Els cotxes elèctrics xinesos són els reis del mercat mundial

Des de fa diversos anys, la Xina s’ha consolidat com el principal mercat, el principal fabricador i el principal exportador de vehicles de tota mena, del món, amb el 31% de la demanda mundial de cotxes.

Això representa un terç de la producció mundial, el doble de la producció de cotxes de la Unió Europea i 2,2 vegades la producció de vehicles del Japó i Corea del Sud junts. la Xina també ha destronat els nipons com a principal exportador de cotxes del món en 2023, amb 5 milions de vehicles exportats.

Els cotxes elèctrics xinesos i els híbrids endollables constitueixen el segment més dinàmic del mercat, la producció i les exportacions del gegant asiàtic, representant el 37% del mercat xinès en 2023 (enfront del 22% a la Unió Europea).

Els experts preveuen que la venda de cotxes elèctrics xinesos i híbrids podria aconseguir el 45% a partir de 2024. A més, una quarta part de les exportacions xineses en 2023 estaran compostes per cotxes elèctrics, enfront del 15% que es va constatar dos anys abans.

Aquest canvi cap a l’electricitat té importants conseqüències estratègiques. Mentre que els principals fabricants de cotxes de gasolina van ser històricament empreses conjuntes fundades amb fabricants europeus, estatunidencs, japonesos o sud-coreans, els campions dels cotxes elèctrics i els híbrids endollables són empreses purament xineses. Aquestes empreses depenen d’una cadena de valor industrial i tecnològica enterament xinesa.

Els dos exemples més cridaners d’aquesta mutació són les marques BYD i CATL. Originalment, un fabricant de bateries elèctriques, BYD va entrar en la indústria automotriu en 2003 i es va convertir en el principal fabricant mundial de cotxes elèctrics en el quart trimestre de 2023.

Es va situar per davant de Tesla, ocupant el 35% del mercat xinès de cotxes elèctrics. Amb els híbrids endollables, la producció total de BYD superarà els 3 milions de cotxes de noves energies en 2023. Creada en 2011, CATL s’ha convertit en només tretze anys en el líder mundial en bateries d’ions de liti, amb una quota de mercat global pròxima al 40%.

Les empreses xineses han adquirit una posició de lideratge tecnològic en el segment dels cotxes elèctrics i les bateries. Des de fa diversos anys, representen entre el 30 i el 40% de les sol·licituds internacionals de patents en aquests segments.

Aquest avantatge tecnològic es basa també en la posició dominant de la indústria xinesa en el processament de metalls crítics destinats al sector dels cotxes elèctrics xinesos, en particular el grafit, el níquel, el liti o el cobalt.

 

Altres articles d’interès: Tractors elèctrics: per un camp més sostenible

Tags: cotxes elèctricscotxes xinesosEconomiamobilitatmobilitat sostenibleUE
ADVERTISEMENT

Relacionat Articles

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims
Economia

El Govern proposa augmentar l’impost al Dièsel més de 9 Cèntims

El Govern proposa augmentar l'impost al Dièsel més de 9 Cèntims El Govern ha presentat una proposta que preveu...

perRedacció
31 d'octubre de 2024
L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides
Mobilitat

L’AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides

L'AMB impulsa un nou servei de motos elèctriques compartides L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el seu projecte...

perRedacció
30 d'octubre de 2024
Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic
Mobilitat

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic

Greenpeace lliura 180.000 firmes per demanar un abonament de transport únic La petició d'un abonament únic de transport públic...

perRedacció
30 de setembre de 2024
Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament
Cotxes elèctrics

Crisi del cotxe elèctric a Europa: dos fabricants anuncien tancament

Crisi del cotxe elèctric a Europa: el tancament de dos fabricants i la competència xinesa posen el sector en...

perRedacció
27 de setembre de 2024
Següent Publicació
El projecte SILVODIVERS radiografia el silvopasturatge a Catalunya

El projecte SILVODIVERS radiografia el silvopasturatge a Catalunya

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Medi

© 2021 Medi.cat - Powered by Dringa.

  • Qui Som
  • Socis Protectors
  • redaccio@medi.cat
  • publicitat@medi.cat
  • Donacions
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies
  • Contacte

Subscriu-te al nostre Newsletter

    He llegit i accepto la Política de Privacitat

    Cap resultat
    Veure tots els resultats
    • Energia verda
    • Construcció
    • Mobilitat
    • Meteo
    • Menjar sa
    • Medi blau
    • Ecopolítica
    • Aigua
    • Economia
    • Turisme i Natura
    • Contingut de marca
    • MediTV

    © 2023 Medi.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In