Els tuk-tuk zero emissions arriben a Europa i aquest vehicle es pot separar en tres tan sols amb un botó. La recerca de vehicles sense emissions continua per descarbonitzar la indústria. Després de l’èxit dels models d’hidrogen, ara destaquen aquests vehicles lleugers, populars a països com l’Índia.
Els tuk-tuk (o rickshaw en anglès) són originaris del sud-est asiàtic i un mitjà de transport popular. Són vehicles lleugers que es van popularitzar en les grans ciutats en el trasllat de passatgers. També poden utilitzar-se per a transportar càrregues i s’estan modernitzant molt amb les últimes tecnologies elèctriques i noves formes modulars que els transformen en transports adaptables.
L’auge de les compres en línia i l’augment del trànsit de repartiment està creant la necessitat de transport òptim per a complir amb les expectatives dels clients. En aquest punt en el qual els tuk-tuk estan prenent el control.
La companyia Surge Automobiles de l’Índia ha creat un tuk-tuk elèctric amb forma de camioneta pick-up que adquireix diferents formes en temps rècord, passa de camioneta a moto extraïble amb només pitjar un botó.
Alberga la capacitat de passar de vehicle de motor lleuger per a transportar mercaderia a una motocicleta ràpidament. Es diu Surge S32 i ho descriuen com “el primer vehicle del món que s’adapta al segment”. En el cor del S32 està la Plataforma Elèctrica Modular Escalable Avançada (AMSEP).
Serveix com a marc del raickshaw i en ella queden integrades les bateries extraïbles, el motor de l’eix posterior, el sistema electrònic de transmissió i les rodes posteriors de l’automòbil. Encara no s’han brindat dades sobre l’autonomia que li aporten les bateries a cada vehicle.
En la zona davantera, una àrea d’acoblament fa possible la inserció d’un escúter de dues places en el cos del tuk-tuk. Quan ja està encastada, la roda posterior de la motocicleta es posa sota el seient del conductor, aixecant-lo del terra. Així l’escúter acaba sent la cabina per al tuk-tuk.
Sumat a això, la roda davantera actua com a roda direccional del vehicle principal. L’empresa assegura que el procés d’unió i separació només tarda tres minuts. El conductor només necessita pitjar un botó per a veure el canvi. Mentrestant, roden l’escúter cap a fora o cap a dins.
Surge Automobiles assenyala que totes les configuracions del seu model compten amb una velocitat màxima de 45 km/ h al mateix temps que la motocicleta pot viatjar fins a 60 km/hora. Ara com ara, no hi ha dades sobre el preu i la disponibilitat d’aquesta nova peça.
Europa veu un nou despertar energètic amb l’arribada del tuk-tuk zero emissions, un avanç que alinea al continent amb els objectius de la UE.
Altres articles d’interès: Impacte inesperat dels cotxes d’hidrogen en el planeta