Les vendes de cotxes electrificats cauen al març i s’estanquen en l’acumulat. L’arribada de la Setmana Santa sembla haver paralitzat les vendes finals del mes i això ha provocat que els vehicles amb endoll s’hagin reduït en un 9%. La quota a més s’ha estancat en l’11%
Després de mesos de xifres en positiu s’ha trencat la tendència. I és que després de 14 mesos consecutius de matriculacions a l’alça, en el mes de març passat es va registrar un retrocés del 4,7% en les vendes de cotxes nous a Espanya. Una situació que no ha d’agafar-se com a cridanera atès que l’última setmana del mes, la passada, va ser la Setmana Santa i segons la patronal va afectar negativament en els registres. Una caiguda que s’ha vist reflectida tant en el canal de particulars com en el d’empreses que han retrocedit un 3,9 i un 27, respectivament. Amb tot parlem d’un mercat total de 94.840 unitats per a acumular ja un total de 244.879 unitats el que, veient el got mig ple, suposa un creixement del 3,9% en comparació amb el mateix període de l’any anterior i, això sí, un 22,7% menys que en el 2019, l’any prepandèmia.
Seguint amb la tendència negativa, al març les vendes de vehicles electrificats (elèctrics i híbrids endollables, comprenent turismes, cuadriciclos, vehicles comercials i industrials i autobusos) s’han reduït 9,1%, amb 10.633 unitats, provocant que la quota de mercat en aquests 31 dies també s’hagi reduït fins al 9,5%. Ara bé, com ocorre amb el mercat general, si ens anem a la globalitat, les vendes de cotxes electrificats acumulen ja 29.263 unitats, la qual cosa suposa una lleu millora del 1,5% enfront del mateix període del 2023. Xifres que tornen a suposar l’11% del mercat total, en el que sembla un estancament d’aquests.
I és que si bé Tesla continua sent la gran dominadora, els seus dos models principals no fan sinó permutar llocs. I és que de nou ha estat el Model 3 el cotxe més demandat al març amb 911 unitats, enfront de les 555 del Model I. Aquesta diferència provoca que la berlina faci lloc enfront del seu germà en la general, on les 2.047 unitats venudes ja suposen 536 més que el SUV. El tercer, tant en el mes com en l’acumulat ha tornat a ser el MG 4 Electric que amb les 255 unitats venudes ja suma 674 i posa terra pel mig enfront del nou quart classificat: el BMW iX1.
Altres articles d’interès: Espanya bateix rècord: 67% de l’electricitat generada al març és renovable