Al llarg dels anys, Bosch es va establir en el mercat com una de les alternatives més viables quan parlem de la indústria d’electrodomèstics, no obstant això, ara l’empresa va donar un inesperat gir, amb una particular atenció als motors d’alts mercats automobilístics, arribant a superar a marques reconegudes amb les seves prometedores qualitats.
Idees innovadores canviaran el rumb dels motors dins de la indústria automotriu.
Pel que sembla, Bosch s’estaria introduint a la indústria automotriu, comprometent-se particularment en els motors impulsats per hidrogeno, creant una revolucionària màquina que cap indústria ha aconseguit desenvolupar fins al moment. Això comprometria a més d’una empresa amb la seva competitivitat.
L’any 2016 es va impulsar la innovadora idea de crear motors zero emissions, tenint com a objectiu la utilització de l’hidrogeno a combustió, un element abundant en l’ecosistema. Establint com a meta principal una important reducció de diòxid de carboni (CO₂), amb una mirada sustentable i sostenible, per a culminar aquest projecte, alguna cosa que Bosch estaria a punt d’aconseguir a causa de les seves revolucionàries idees.
Durant el transcurs de l’any 2023, Bosch i Ligier van poder exposar alguns detalls del prototip del motor que utilitzaria l’hidrogen a combustió com la seva principal font de combustible, el model en qüestió seria un motor V6 de biturbo de 3.0 litres. Això convertiria a les empreses en una de les més avançades en aquesta recerca.
Els detalls del prometedor prototip amb motor d’hidrogen
Recentment en el Consell Econòmic i Social (CES), Bosch va mostrar tots els detalls del projecte en el qual es troba treballant de la mà de Liger, on va lliurar més informació sobre els plans que té de donar-li una nova utilització al component químic, un motor que funcioni exclusivament a hidrogen.
“La companyia també està treballant en els components per a un motor a hidrogen, el qual transformi aquest combustible directament en energia sense convertir-lo prèviament en electricitat. Una vegada alimentat amb hidrogen verd, aquest motor és pràcticament neutre en carboni”, va assenyalar Bosch en el consell esmentat anteriorment, sorprenent més d’un amb les seves declaracions.
Segons les idees de Bosch Engineering i Ligier automotivi, el que busquen és construir un model anomenat Ligier JS2 R H2 de competició, prototip de l’inspirat cotxe del constructor frances que va acabar segon a Le Mans en 1975 amb les característiques d’un 3.0 biturbo reconvertit, amb l’objectiu de cremar hidrogen a través d’un un sistema d’injecció modificat, obtenint una gran potència de 563 CV i 650 Nm de parell.
Johannes-Jörg Rüger, president de Bosch Engineering va declarar en l’esdeveniment en el qual es va presentar el vehicle: «Depenent del tipus i la gravetat del defecte, el sistema activa un concepte de seguretat activa de diverses etapes, que va des d’un advertiment per al conductor en la pantalla fins a l’apagada de circuits de línia individuals fins a l’apagada del sistema complet».
Quins impediments podrien endarrerir aquesta nova tecnologia mecànica?
Un futur prometedor, amb energia neta i sostenible és el que es promet a futur, no obstant això, actualment hi ha una extensa llista d’obstacles que impedirien la correcta distribució del material estrella dels motors recentment creats per Bosch i és l’hidrogen, perquè el cost que es requereix per al seu ús és extremadament elevat per a alguns empresaris, en comparació d’altres tipus de combustibles utilitzats comunament.
Finalment és necessari destacar que, l’èxit d’aquests vehicles a combustió d’hidrogen depèn del fet que diverses estacions de proveïment de carburant aconsegueixin una cobertura encara major, alguna cosa que estaria una mica compromès a causa de l’elevat cost de la utilització d’hidrogen, perquè el seu emmagatzematge i transport es veuen perjudicats pels costos elevats, això últim és perquè és un gas extremadament lleuger i inflamable.
Altres articles d’interès: Les empreses grans estaran obligades a oferir transport sostenible