La Xina demana ajuda a Espanya per destronar Tesla i els Estats Units
La Xina podria necessitar l’ajuda d’Espanya per posar fi al regnat de Tesla i els Estats Units en el sector de l’automòbil elèctric. Aquesta inesperada aliança té el potencial de portar el motor del futur a l’escena global. La dependència de combustibles fòssils ha demostrat ser insostenible, i els informes sobre l’escalfament global i el canvi climàtic són cada vegada més alarmants. La humanitat es veu obligada a cercar alternatives més sostenibles per continuar tenint subministrament energètic sense danyar el medi ambient.
Diverses alternatives més ecològiques han emergit, però alguns mercats estan monopolitzant aquestes noves tecnologies, i la Xina no està disposada a permetre-ho. Espanya és un dels països finalistes per acollir una fàbrica que podria transformar el paisatge de l’automòbil elèctric a Europa. Les noves polítiques aranzelàries europees han portat moltes empreses xineses a plantejar-se la construcció de fàbriques a Europa per evitar els alts costos d’importació.
La Xina, amb la seva gran capacitat de producció i avanç tecnològic, veu en Espanya un aliat estratègic per mantenir la seva competitivitat en el mercat europeu. Espanya, per la seva banda, és un dels països més endeutats de la Unió Europea, i una col·laboració amb la Xina podria aportar beneficis econòmics significatius.
El grup automobilístic xinès SAIC, propietari de la marca MG, és un dels principals candidats a establir una fàbrica a Espanya. Malgrat l’augment dels aranzels duaners, MG no ha augmentat els seus preus, però podria veure’s obligat a fer-ho quan els nous impostos siguin definitius al novembre. La decisió final sobre la localització de la fàbrica es farà pública a finals de setembre, amb Espanya, Hongria i República Txeca com a països finalistes.
Només queden uns mesos per saber si Espanya serà triada per ajudar la Xina a destronar Tesla i consolidar-se com un jugador clau en el futur del vehicle elèctric.
Altres articles d’interès: El 90% dels propietaris de cotxes elèctrics recarreguen a casa o a la feina